dissabte, 10 de novembre del 2007

Hi Matsuri (Kurama Matsuri)

Moltes gracies pels comentaris! :)

Laltre dia em vaig oblidar dexplicar que, com que als japonesos els agrada molt aixo de classificar-ho tot, han seleccionat els tres festivals mes importants de Kioto i els anomenen els 三大祭 (さんだいまつり). El dia 22 doctubre celebren el Hi Matsuri, el dia 15 de maig es lAoi Matsuri i a mitjans de juliol hi ha el Gion Matsuri.

Semblava que tots els turistes que solen passejar pels carrers de Kioto, que no son pocs, shaguessin informat be del tema, perque a lestacio de tren per anar-hi hi havien posat cordons per fer que la cua fos com les dels parcs datraccions, que va fent esses per a evitar aglomeracions.

Un cop vam ser a Kurama, ens vam adonar que els carrerons de la vila son mes aviat estrets tenint en compte la massificacio de gent que hi havia anat per a veure el festival...


Fins i tot, amb lAnna, una de les meves companyes de Barcelona, ens vam emocionar quan vam sentir algu que parlava en catala!

El festival en si consisteix en una mena de processo, en la qual moltes persones, la majoria homes amb MOLT POCA roba, porten antorxes petites, daltres van tocant tambors, i daltres en transporten de gegants, enceses, fins a una mena de base vertical feta de branques.



Pel que vaig saber mes tard, venen del Yuki Jinja; les antorxes son de palla, canya i branques de pi, i les han de portar entre dos o tres homes. Fan uns 3 metres i pesen uns 80 kg.

Sembla una mica perillos per les guspires del foc, es curios perque normalment, si ho comparem amb els correfocs de Catalunya (encara que ja se que es ben diferent), la gent que hi va sol cobrir-se la pell amb roba per a evitar accidents i, en canvi, aquests homes anaven mig despullats; pel que sembla, solen anar vestits com els guerrers anaven antigament.

Un cop les antorxes son a la base vertical, van cremant mentre ells entonen un cant.



En aquesta foto es veu com aguanten les antorxes perque no es tombin.
Realment em va fer la sensacio que no sallunyava duna mena de festa medieval pagana per a invocar bones collites o foragitar els mals esperits, pero es tracta duna celebracio per a rebre el deu de Kurama.

font de consulta addicional:



3 comentaris:

Anònim ha dit...

Bueno xiketa... Despres de escriure la segona explicació, la mala amiga que s'ha oblidat de tu tot just t'escriu el primer missatge :(

Vaig llegir el mail en el que deies l'adreça i depressa i corrents la vaig agregar a les meves favorites.
Vaig vindre a mirar que habies posat (això si, de puntetes i sense fer soroll) i vaig marxar. sempre que tornava mai trobava el temps per dir un: "Hola!".

Fins avui, que els remordiments em començaven a menjar i he decidit escriure i llegir la nova actualització ^^

- Bueno, per si fa falta que tu digui em sembla genial que hagis decidit fer un blog, i que i escriguis les teves experiencies i les tradicions...
Estare per aqui bastant sobint miran a veure que expliques de nou (encara que sigui de puntetes entrare).

- Quina fred devien passar, no? jo ja m'estava mig congelant de llegir :S a part del mal d'esquena que m'ha vingut al llegir el pes...

- En fi xiketa, deixo d'escriure que ja saps que dic moltes xipleries ^^

Que vagi molt bé
Petonets!!!!!!!
Sakura ^_^

Anònim ha dit...

Hola Laura!

Fins ara no he havia tingut temps de seure i dedicar al teu blog el temps que es mereixia! Ara ja ho he fet! i com tota l'altra gent, coincideixo en dir que em sembla una idea genial, més que res perquè així et podem anar seguint la pista i perquè, a tu, et servirà de gran record d'aquí un temps jeje

Aniré venint, ja t'he posat a "favoritos" :D!

un petó i fins aviat!

Anònim ha dit...

hola Laura!
ja veig que tho passes d'allò més bé, i n'estic contenta!
La setmana passada no vaig tenir gaire temps de llegir-me el blog del tot, però ara que ho he fet, et felicito per la idea, així ens tindràs a tots més informats (i també et podré escriure... que al flog no em deixen!)

Bé, xata, no m'allargo gaire,
Petonets!