dijous, 13 de desembre del 2007

Momiji

Hola!! ^^

Gràcies als que m’heu escrit comentaris i als que, encara que no comenteu, em llegiu!


Em sap greu renovar tan poc sovint, però aquest cop mhe quedat sense internet gairebé una setmana!!


Pel que fa a això de parlar de coses negatives, no us preocupeu perquè no em falten temes negatius per exposar, simplement tot arribarà.


De moment us puc dir que a vegades penso moltes persones tenen una idea equivocada sobre el Japó i la societat japonesa.


Si us he de ser sincera, pel que fa a la meva experiència i opinió personals, hi ha algunes coses que m’han decebut. Ha estat complicat acostumar-me a viure aquí, no només per l’evident xoc cultural sinó també per les expectatives que tenia i la realitat amb què m’he trobat.

De totes maneres, després de tres mesos, ja puc dirho en passat perquè considero que mhi he acostumat...^^

Potser ara és poc apropiat i massa aviat per a tractar aquest tema, però de ben segur que en sortiran, d’aspectes negatius ;)


Doncs bé, el que us volia ensenyar avui són fotos de fa unes quantes setmanes, quan vam anar a veure el Momiji.

A la primavera, com ja deveu saber, hi ha el hanami (花見 “mirar les flors”, literalment), o la festa dels cirerers; una tradició que consisteix en anar a veure els cirerers florits amb la família, o els companys de feina, i menjar, beure, cantar i ballar sota els cirerers florits.

Doncs, de la mateixa manera, a la tardor hi ha la tradició d’anar a veure el Momiji, els arços i altres arbres que estan canviant la fulla i són marrons o dun to vermellós molt fort.

I, com no podia ser menys, els japonesos es coneixen els millors llocs on anar a veure aquests paisatges perquè, de fet, Kioto està envoltada de muntanyes amb boscos i temples on es poden admirar els colors de la tardor.

En aquest cas, vam anar a Arashiyama i, si us he de dir la veritat, el fet que tots aquests esdeveniments siguin tan importants o típics d’unes setmans en concret, fa que els tothom vulgui anar allà mateix.

Per tant, només de pujar al tren, ple de gom a gom, que ens havia de portar a la muntanya, ja vam intuir el que ens esperaria: cotxes fent lleig el paisatge, càmeres de fotos i sobretot moltes, moltes persones.

Va ser per això, perquè a les fotos no hi sortissin mans i caps desconeguts, que moltes de les fotos són de la part alta dels arbres i del cel, perquè ja veieu que no exagero ^^

A Arashiyama, doncs, hi ha molts caminets asfaltats pels quals es poden veure els arbres.

També hi ha alguns temples i es pot passejar per les vores d’un gran bosc de bambú que em va encantar ^^

Aquestes fotos són del bosc de bambú, si no hagués estat per la multitud de gent i pels caminets asfaltats, semblàvem nanets dins un bosc de conte! ^^

A més, igual que al Kiyomizudera, per aquestes dates il·luminen els camins de nit i l’hora de tancament s’allarga perquè es pugui visitar durant més hores, quan ja és fosc, tot i que nosaltres hi vam anar de dia, i ben contentes perquè feia sol!! Aquells dies havia fet una fred que espantava, però vam tenir sort!


4 comentaris:

Anònim ha dit...

nena!

q bunic no?
com ja et vaig dir al flog.. val més que t'acostumis a la gent i miris de gaudir-ho d'aquesta manera, que l'encant li pots trobar igualment!

m'encanta que expliquis tantes coses :) segueix així!

un petó!

Anònim ha dit...

Es preciós!
Ja m'ho imagino també de nit, amb els llumets, peró ha de fer una mica de por, sobretot al bosc dels bambús

Quan t'hi hagis adaptat del tot, hauràs de tornar, jaja!

Anònim ha dit...

Ei Laura! ^▽^

Dius que ja t'has acostumat a viure aquí, que bé! Dons espera la tornada... el canvi és pitjor. Quan t'acostumes a que les coses funcionen... apa! s'acaba la bona vida! Per això molts japonesos agafen depressions quan surten del seu país. >_<

Quins arbres més preciosos! M'agradaria venir un dia d'aquests que tots els arbres estan 'en flames'[秋]

Tinc una cançó del Momiji:
(^O^)♪ ♪ ♪ ♪ ♪ ♪ ♪ ♪
もみじ
秋(あき)の夕(ゆう)日(ひ)に照(て)る山(やま)紅(もみ)葉(じ)、濃(こ)いも薄(す)いも数(かず)ある中(なか)に、
松(まつ)をいろどる楓(かえで)や蔦(つた)は、山(やま)のふもとの裾(すそ)模(も)様(よう)。
渓(たに)の流(ながれ)に散(ち)り浮(ゆ)く紅(もみ)葉(じ)、波(なみ)にゆられて離(はな)れて寄(よ)って、
赤(あか)や黄(き)色(いろ)の色(いろ)様(さま)々(ざま)に、水(みず)の上(うえ)にも織(お)る錦(にしき)。
(^O^)♪ ♪ ♪ ♪ ♪ ♪ ♪ ♪
Aquí, en terres catalanes, la canta el cor Vivaldi en japonès! Fixa't tu! O_O

Ànims i segueix així, que se't veu molt bé!

Anna D.C.

Anònim ha dit...

Uooo, la primera foto és la que mes m'agrada (i aquesta vegada no ho dic perquè es una a la que surts tu) si no perquè l'arbre es molt macu i sel veu totalment.
Fantastica foto
(no pensis que sobres, eh? que tu també tas molt guapa a la foto) ^^

- El bosc de babu també m'ha agradat, que bonic, tot i que a la nit... quina por :(

jajaja, amb sembla que l'any et passara molt de pressa, tan que quan ten adonis que estas disfrutant de la vida d'allà tindras que tornar...

Que vagi bé, continua explicant coses que a mi m'agrada ^^

Petons

Alba